FANDOM

Sims (ponekad se odnosi na Sims 1 ili TS1) je singl-plejer interaktivna igrica koja simulira realan život, razvijena od strane Maxis-a i objavljena od strane Electronic Arts-a.U igrici, igrač kontroliše živote svakodnevnih ljudi zvanih "Simseva".Sims zahteva pravac, preko miša, kako bi se njihove potrebe ispunile i kako bi živeli efikasan način života.Simsevi imaju stepen slobodne volje, ali ne dovoljan da se smatraju potpuno nezavisnim (čak i ovaj ograničen stepen slobodne volje može se isključiti).Stambeni placevi koje pojedini Simsevi ili porodice nazivaju domom,može biti nadograđen u pogledu strukture (Build mode) i nameštaja (Buy mode).

Sims je izdvojen iz SimCity Serija, i napravljen od strane SimCity kreatora i Maxis osnivača Vila Vrajta.Sims je pušten u prodaju u četvrtog februara 2000. godine i dobio odlične kritike i brojne nagrade.Početni uspeh doveo je do kreacije sedam dodataka za igricu i na kraju je doveo do objave ostalih igrica u Sims Serijama, uključujući i nastavke Sims 2, Sims 3 i Sims 4.Sama igra prodata je u više od 16 miliona jedinica i jedno vreme bila najprodavanija PC video igrica u istoriji, dok nije potisnuta od strane Sims-a 2.

PregledEdit

Strogo govoreći, Simsevi nemaju primarni cilj; igrači su slobodni da donose odluke o tome šta kontinuiše njihov uspeh ili neuspeh. Igrica, međutim, ima mnogo sekundarnih ciljeva, kao karijera i uspeh u odnosima, iako ne postoji nagrada za ovo. Igrač će morati da njegovog ili njenog Simsa čini uspešnim na više načina. Igrači moraju da ispune njihove potrebe da spavaju, jedu i tako dalje, kao i prava ljudska bića. Takođe će morati da pronađu posao, budu promovisani ili se venčaju sa drugim Simsom tako da imaju uspešan porodičan život.

Igrači hvale arhitekturu i sistem veštačke inteligencije. Igrači će morati da izgrade dobro dizajniranu kuću i stavi različite objekte da ispuni Simsove potrebe. Simsevi mogu da dođu u kontakt sa objektima samo u njihovoj kući. Igrač može da kontroliše maksimalno 8 Simseva; Sim koji biva kontrolisan ima iznad glave kristal u obliku deltoida tzv. PlumBob.

OriginEdit

Nakon stradanja od vatre koja je sagorela svu njegovu imovinu, Vil Vrajt je primoran da nađe nov dom i obnovi svoj život. Bilo je to iskustvo koje ga je inspirisalo da razmišlja o igrici koja simulira život, povezivanjem njegovih ideja sa SimCity Serijama koje je razvio. On je 1993. predložio ideju Maxis-u, ali oni su ga odbili verujući da kompjuteri trenutno ne mogu da podrže takvu igru. 1995. predložio je ideju EA Games-u. Ovoga puta ideja je bila prihvaćena. EA Games upočetku ga je imenovao Project X, a za kratko vreme preimenovo u Dollhouse, ali kada su shvatili da bi bilo teško igricu prodati dečacima zbog samog imena, Dollhouse (kuća sa lutkama), igrica je preimenovana u Tactical Domestic Simulator i konačna odluka 1997. bila je da se igrica preimenuje u The Sims (Sims). Promocije za igricu prvi put su viđene na SimCity 3000 instalacionom disku.

IgraEdit

U Sims-u ne postoji primarni cilj da se dostigne i umesto ispunjavanja ciljeva, igrač je ohrabren da pravi izbore i potpuno učestvuje u interaktivnoj okolini. Ovo je pomoglo igrici da uspešno privuče neformalne igrače. Jedini cilj u igrici jeste organizovati Simsevima vreme da dostignu lične ciljeve i napreduju najviše što mogu.

Pravljenje porodice (Create a Sim)Edit

U početku igrica nudi igračima već napravljene Simseve da se kontrolišu, isto kao i opcija da se napravi još Simseva. Kreiranje Sima se sastoji od kreiranja porodice (identifikuje se prezimenom) koja može da ima najviše osam članova. Igrač može da napravi Sima pružajući mu ime i opcionalnu biografiju, biranjem pola (muško ili žensko), boje kože (svetla, srednja ili tamna), godine (dete ili odrsasla osoba), specifična glava ili telo (u paketu sa određenom vrstom tela i odeće) i ličnost (iz reda uredan, društven, živahan, razigran i dobar). Jednom kada ih udomi, igrač nije u stanju da promeni njihovo ime, lice ili ličnost. Međutim, igrač može da uređuje Simsovu biografiju tako što pritisne Ctrl na tastaturi i klikne na Simsovo lice.

Izgradnja/Opremanje kućeEdit

Svaka porodica, bez obzira koliko ima članova, počinje sa ograničenim budžetom (20 000 simoleona) koji će biti potreban da se kupi kuća ili plac, sagradi ili prepravi kuća i kupi nameštaj. Sve arhitektonske karakteristike i kućni nameštaj diktira sistem pločica u kojima stavke moraju biti postavljene u kvadratu i licem rotirane tačnim uglom od 90 stepeni bez dozvoljenih dijagonala. Zidovi i ograde idu na kraj "kvadrata" i mogu biti dijagonalni, a nameštaj i Simsevi zauzimaju jedan ili više kvadrata i ne mogu biti dijagonalni. Postoji preko 150 materijala za gradnju i nameštaj da se kupi u osnovnoj igrici.

Igrač može da kupi nekoliko objekata za Simseve kao televizori, tuševi, kreveti i frižideri, svaki od njih ima svrhu koja se kreće od ispunjavanja izvesnih potreba ili podizanje veština ili jednostavno za dekoraciju. Svaki predmet zauzima niz pločica i može se rotirati onako kako igrači žele. Svi predmeti su unapred napravljeni.

Kontrolisanje SimsevaEdit

Simsevi se kontrolišu upućujući ih na interakciju sa objektima, kao televizijski set, komoda ili drugi Sim. Simsevi mogu da primaju goste, što se zapravo zasniva na Simseve drugih fajlova igrice u komšiluku. Igrač ne može da kontroliše 'posećivanje' Simseva, iako je važna interakcija Simseva da bi održali zdrav socijalan život i stekli popularnost.

Simsevi imaju izuzetnu količinu slobodne volje (ako je omogućen u igrici) i iako im igrač da uputstva da nešto urade, Simsevi će možda krenuti da rade nešto drugo ili jednostavno ignorisati komande koje je igrač zadao. Za razliku od simulacionih okolina u igricama kao SimCity, SimEarth, ili SimLife, Simsevi nisu potpuno autonomni. Nisu u mogućnosti da izvrše izuzetne radnje bez posebnih komandi datih od strane igrača, kao plaćanje računa. Tako da,ako je ostavljen sam bez supervizije igrača, njihovi dugovi će se nagomilati i imovina im biti oduzeta.

Unutrašnja struktura igre je zapravo sredstvo na bazi veštačke inteligencije. Prezentacija veštačke inteligencije ove igre je napredovala i Simsevi će sami odgovoriti na spoljašnje uslove, iako često intervencija igrača je potrebna da ih održi na pravom putu. Simsevi tehnički imaju neograničenu riplej vrednost, što znači da se ne može pobediti u igrici i igrač može da je igra neodređeno vreme.Opisano je više kao igračka nego kompjuterska igrica.Igrica dodatno uključuje veoma napredni arhitektonski sistem.Igrica je originalno trebala da bude samo arhitektonska simulacija sa Simsevima koji procenjuju kuće, ali tokom razvoja odlučeno je da su Simsevi interesantniji nego što je prvobitno predviđeno i da njihova ograničena uloga u igrici je dalje razvijena.

OgraničenjaEdit

Postoje neka ograničenja u igrici, najznačajnije je to da bebe kada postanu deca, nikada ne odrastu da postanu odrasli (moguće je ako su dodaci instalirani ili uz pomoć hakova). Takođe, odrasli Simsevi ne stare (i ne umru od starosti) i ne postoji koncept vikenda. Na primer, od dece i odraslih se očekuje da idu i pohađaju školu ili posao svaki dan. Odrasli dobiju upozorenje ako jedan dan ne odu na posao i sledi im otkaz ako to urade dva uzastopna dana. Deca mogu da uče kod kuće da poboljšaju svoje ocene, ali ako im se ocene snize suviše nisko, biće poslata u vojsku i nikada više viđeni. Simsevi imaju probleme putanja kao da ne mogu da prođu pored stolice, hodaju na asfaltiranim površinama čak i ako to znači uzimanje dugog puta, i zaglave se u ulazu ako drugi Sim ulazi ili izlazi sa suprotne strane.

PotrebeEdit

Igrač mora da donosi odluke u vremenu provedenom u Simsevim potrebama, to su; Glad (Hunger), Društvo (Social), Zabava (Fun), Ugodnost (Comfort), Higijena (Hygiene), Bešika (Bladder), Okolina (Environment) i Energija (Energy). Ove potrebe su ispunjene aktivnosti u dnevnom redu Simseva kao korišćenje toaleta i konzumiranje hrane iz frižidera .Ako simulirana ljudska bića ne obavljaju odgovarajuću količinu održavanja, razboleće se i umreti. Neispunjavanje ovih potreba može imati negativne efekte, na primer ako je njihova enegrija na minimumu, onesvestiće se na licu mesta što će spustiti njihovu ugodnost, a ako se onesveste u bazenu, umreće. Štaviše, Simsevi moraju da se zabavljaju; ako se ne zabavljaju, njihov Fun nivo bar će se spustiti i oni će pasti u depresiju, ali međutim, kada postanu depresivni, nisu u stanju da izvrše samoubistvo (nisu programirani za ovo). Oni su, međutim, u mogućnosti da budu gadni prema drugim Simsevima vređajući ih, šamarajući ih, pa čak i da ih napadnu. Ovo se više odnosi na njihov odnos nego na raspoloženje. Za loše raspoložene Simseve je veća verovatnoća da ignorišu igračeve naredbe i da pronađu aktivnost koja će povećati njihovo raspoloženje. Na primer, ako je Simsov Fun bar previše nizak, oni će odbiti da traže posao ili plate račun, već će sesti i gledati televiziju. 

Karijera i finansijeEdit

U početku sve porodice imaju ograničeno §20,000 da kupe kuću ili je sagrade.Novac može da se zaradi tako što se naredi Simsevima da pronađu posao, zarađuju se promocije ispunjavanjem veština (skill) i sticanjem prijatelja. Ako Sim ne ode na posao jedan dan, dobiće upozorenje od njegove službe, a ako isto to ponovi i sledeći dan, dobiće otkaz. Dodatni novac može da se zaradi ako dete dobija petice (A) u školi njegova rodbina će mu dati §100 ili alternativno ako Sim ima veštinu kreativnosti, može da slika slike i da ih prodaje za novac. Računi povremeno moraju da se plaćaju, a neplaćanje računa rezultuje dolazak repo-čoveka (repo-man) koji oduzima neki predmet iz domaćinstva.

ŠkolaEdit

Deca svaki dan moraju da idu u školu jer ne postoji koncept vikenda u igrici. Deca će morati da uče kod kuće i odlaze u školu dobro raspoložena da bi im ocene rasle; ovo ima prednosti zato što će ih rodbina povremeno pozvati i dati im §100 zbog sjajnog uspeha. Međutim, ako Sim dobija jedinice u školi (F) 7 uzastopnih dana, biće poslat u vojsku i više nikada viđen.

NeuspehEdit

Kako ne postoji eventualni cilj u igrici, stanja neuspeha postoje u Simsu. Jedan od njih je da Sim može da umre: Tipovi smrti uključuju gladovanje, davljenje, gorenje u vatri, udar struje i virus (ugovoren od kućnog ljubimca zamorče, koji može da se desi kada je njegov kavez ostavljen prljav). U tom slučaju duh pokojnog Sima može da obilazi građevinu gde je umro. Zatim, Simsevi mogu da napuste domaćinstvo i da se nikada ne vrate: Dva odrasla Simsa koji su u lošem odnosu mogu da se potuku, konačno rezultujući da se jedan od njih preseli zauvek; bebe mogu da budu oduzete od strane socijalnog radnika ako su zanemarene i deca mogu biti proterana u vojsku ako imaju loše ocene nekoliko uzastopnih dana. Iako se smatraju stanjima neuspeha, mnogo igrača namerno maltretiraju njihove Simseve da bi videli njihove reakcije radi zabave. Ovo može biti izvršeno bez posledica, ako se igrica ne sačuva.

NapomeneEdit

  • Sims radi na Windows 2000, 7 i 8/8.1 uprkos tome što nije podržan.
  • Sims zahteva da korisnik bude ulogovan kao administrator, ali je moguće pokrenuti Sims.exe kao administrator koristeći Run as....
  • Sims koristi kombinaciju 3D i 2D grafičkih tehnika.Simsevi su sami sebi izrečeni 3D objekti, ali kuća i svi njeni objekti i prikazani izometrijski.
  • Windows 8 korisnici imaju više grešaka sa Simsom kao na primer da igrica se isljuči i prestaje da radi, CAS (Create A Sim-Napravi Porodicu) prozor se ne pojavljuje i kreirana porodica nestaje kada se udomi.

BagEdit

Redak bag je pronađen koji je sprečio korisnike da instaliraju bilo kakav Sims produkt (kao dodaci) ako reinstaliraju dodatak.EA je napravila Sims Eraser da se reši problem.Korisnici su takođe iskusili greške kada su instalirali Sims dodatke, od kad je SimsEraser.exe uključen na novijim diskovima.

Ovo se dešava samo na PC verziji.

Kompilacije i dodaciEdit

DodaciEdit

  • The Sims: Livin' Large (u Velikoj Britaniji; Livin' it Up)
  • The Sims: House Party
  • The Sims: Hot Date
  • The Sims: Vacation (u Velikoj Britaniji; On Holiday)
  • The Sims: Unleashed
  • The Sims: Superstar
  • The Sims: Makin' Magic

Kompilacije sa original Sims igricomEdit

Sims je sada prepakovan u mnogobrojna izdanja.Ova izdanja nisu dodaci,već su pre kompilacija osnovne igre plus unapred postojećeg dodatka i dodatnog sadržaja.Ova izdanja uključuju;

Severno-američka objavljivanjaEdit

  • The Sims Deluxe Edition: Osnovna igrica; The Sims: Livin' Large; The Sims Creator; ekskluzivni sadržaj.
  • The Sims Double Deluxe: The Sims Deluxe Edition; The Sims: House Party; bonus sadržaj.
  • The Sims Mega Deluxe: The Sims Double Deluxe; The Sims: Hot Date.
  • The Sims Complete Collection: Osnovna igrica; svih sedam dodataka; The Sims Deluxe Edition ekslkuzivni sadržaj; The Sims Double Deluxe bonus sadržaj; The Sims Creator.

Objavljivanja na drugim regionimaEdit

  • The Sims Collector's Edition (Velika Britanija); The Sims; The Sims: Livin' it Up (Livin' Large).
  • The Sims & The Sims House Party Party Pack (Velika Britanija); The Sims; The Sims House Party.
  • The Sims Party Pack (Velika Britanija): The Sims Double Deluxe; The Sims: Hot Date.
  • The Sims Collector's Edition 2 (Australija): The Sims Deluxe Edition; The Sims: Hot Date; The Sims: Vacation.
  • The Sims Triple Deluxe (Velika Britanija): The Sims Double Deluxe; The Sims: On Holiday(Vacation).
  • The Complete Collection of The Sims (Velika Britanija): Osnovna igrica; The Sims Deluxe Edition ekslkluzivni sadržaj; svih sedam dodataka; The Sims Creator.
  • The Sims: Full House (Australija; Novi Zeland; Južna Afrika): Osnovna igrica; svih sedam dodataka.
  • The Sims 8 in 1 (Evropa) Core game; svih sedam dodataka.
  • The Sims Commemorative Edition (Brazil): The Sims Deluxe Edition; The Sims: House Party; The Sims: Hot Date; The Sims: Vacation; The Sims: Unleashed.

Kompilacije dodatakaEdit

Kolekcija dodataka objavljena je 2005.Ovo su kompilacije dodataka bez osnovne igrice.

  • Sims Kolekcija 1 se sastoji iz The Sims: Unleashed i The Sims: House Party.
  • Sims Kolekcija 2 se sastoji iz The Sims: Hot Date i The Sims: Makin' Magic.
  • Sims Kolekcija 3 se sastoji iz The Sims: Hot Date i The Sims: Vacation i The Sims: Makin' Magic.

Još jedna kompilacija dodataka objavljena je 2005.

  • Sims Kolekcija Three-Pack 1 se sastoji iz The Sims: Unleashed, The Sims: Superstar, i The Sims: House Party.
  • Sims Kolekcija Three-Pack 2 se sastoji iz The Sims: Hot Date, The Sims: Vacation, i The Sims: Makin' Magic.

Prilagođen sadržaj (Custom Contet)Edit

TBA

Also on FANDOM

Random Wiki